Možností, na jaké platformě budete mít své portfolium, je nepřeberné množství. Prvním kritériem, které byste si však měli ujasnit, je to, zda chcete mít Vaše webové stránky s portfoliem placené či nikoliv. V placených variantách je větší možnost si své portfolium udělat přesně dle svých představ a hlavně i tak, aby vypadalo profesionálněji – protože například mít svou vlastní doménu je hned o něčem jiném, než mít své portfolium na nějakých jiných platformách. Toto rozhodnutí je ale na každém, zda do svého portfolia chce investovat nebo ne – i neplacené portfolium je totiž možné udělat hezky, čistě, přehledně a zajímavě. Pokud jste si ujasnili, jaké chcete mít portfolium z hlediska finančního, můžete se přesunout k dalším kritériím.
žena ve svetříku u pc
 
Sociální platformy
 
U portfolií tohoto typu je zajisté plusem větší sociální propojenost, svá díla můžete sdílet se svými přáteli, fanoušky či followery. Dále nabízí také rychlou zpětnou vazbu a efektivní možnost propagace. Mínusem však je nemožnost přizpůsobit si stránku vysloveně své představě. Do této možnosti spadá propagace své tvorby na Facebooku (ať už na svém profilu nebo vlastní stránce), Tumblru, Instagramu a podobných sítích.
prst na tabletu
 
Vimeo
 
Vhodné zejména na videa.  Nevýhodou je však to, že si za prémiový účet hodně připlatíte, v opačném případě (při běžném účtu) jsou možnosti uploadu omezené.
 
Youtube
 
Obdobné jako v případě Vimea, avšak tato platforma je o něco populárnější, tudíž je možné, že na Vaše díla narazí více lidí. Je zde možnost i vkládat do videí reklamu či uzavřít placenou spolupráci, a tak si můžete i něco málo přivydělat (musíte však dodržovat určitá etická pravidla v rámci, jinak spolupráce s YouTube nebude umožněna)
 
Behance
 
Výhodou této stránky je vysoká přehlednost, možnost kategorizovat díla dle obsahu či roku, možnost spojení s jinými umělci nebo firmami (které Vás zde mohou oslovit v rámci případné spolupráce). Není zde však možnost grafické úpravy portfolia a pokud budete chtít prémiovou verzi tohoto portfolia, budete si muset připlatit.
 
Ať už k propagaci svého portfolia zvolíte jakoukoliv cestu, pamatujte na to, abyste do portfolia přidávali díla, za kterými si opravdu stojíte, a snažili se mít toto portfolio co nejpřehlednější.

8.6.2019