728x90-obecny-1511194711.png

Mezi 30 a 60 minutami po cvičení nastává takzvaná zlatá hodina. Čas, kdy má vaše tělo nejvyšší schopnost použít všechny přijaté kalorie. Co si dát na jídlo? Poradíme vám.
sportovní potřeby

Co si tedy po sportovní námaze dopřát?
Pokud si myslíte, že si po cvičení můžete dopřát šlehačkový dort nebo vepřo-knedlo, tak jste na omylu. Pravda, za každou námahu by měla přijít odměna, ale pokud si dáte zrovna nějakou takovou „čuňárnu“, vaše tělo vám příliš nepoděkuje. Z takových těžkých potravin si totiž stavební buňky nevybuduje a všechna dřina a pot přijdou vniveč, místo toho, aby vám pomohly formovat postavu k obrazu svému a vašemu.
ovocná snídaně
Bílkoviny, to je, oč tu běží!
Tím nejdůležitějším, co byste měly po cvičení doplnit do vašeho těla, jsou bílkoviny. Ty jsou potřebné k obnově porušených svalových vláken a tvorbě svalů. Sacharidy jsou po sportovní aktivitě pouze zdrojem energie pro svaly a společně s bílkovinami pomáhají k lepší regeneraci. Ve večerních hodinách je proto omezte na minimum a spíše tělu dopřejte pořádnou dávku dobře stravitelných bílkovin.
ovocná mísa
Co při stravování po sportu zohlednit?
Základ je samozřejmě úplně jasný. Tím dalším, na co je třeba myslet, je, co od samotného cvičení očekáváte? Chcete zhubnout? Formovat nebo nabírat svalovinu? Anebo se chcete jen udržovat fit?
·         Chcete-li redukovat vaši váhu, nemusíte se najíst ihned po cvičení, ideální čas je zhruba 1 – 1,5 hodiny po výkonu. Kombinujte nejlépe bílkoviny se sacharidy (např. zelenina, drůbežím masem, vejce, ryba nebo luštěniny).
·         Naopak pokud toužíte nabrat svalovou hmotu, do půl hodiny po cvičení zakousněte nějaké sacharidy (banán, müsli tyčinku), po dvou hodinách už je zase kombinujte s bílkovinami jako v předchozím případě.
·         A jestli vás po cvičení „honí mlsná“, sáhněte po ovoci nebo zelenině. Tabulka čokolády a jiné sladkosti vám vaši vysněnou postavu totiž nezajistí.

710x90-originalni-polstare.jpg
Po cvičení dáme jídlo jaké?
Ohodnoťte příspěvek
sipkove vino 300x300

10.4.2018